A STEYR CVT 6185-6240 modellekben immár elérhető a vadonatúj S-Brake fékrendszer. Ez az iparágban vezető megoldás megakadályozza, hogy a vontatott pótkocsi megtolja a traktort, amennyiben csak motorfékkel és a hajtómű segítségével lassít a szerelvény. Ez az alacsony költséggel járó megoldás tovább növeli a biztonságot és még jobban kiemeli a STEYR traktorokat versenytársai közül. Az S-Brake rendszer a jövőben a többi STEYR modellben is elérhető lesz.
A 2018-as évi Nuremburgben rendezett GaLaBau kiállításon bemutatott STEYR S-Brake rendszer tovább növeli a STEYR CVT 6185, CVT 6200, CVT 6220 és CVT 6240 traktorok biztonsági szintjét. A nehéz pótkocsis szerelvények gyakran kerülhetnek kritikus helyzetbe a közúton és szántóföldeken egyaránt, amennyiben a lassítás csak gázelvétel útján történik fékezés nélkül. Ezekben a helyzetekben a STEYR S-Brake rendszer automatikusan aktiválja a pótkocsiféket. Legyen szó pótkocsiról, csigás átrakókocsiról, bálázóról, vagy tartálykocsiról a STEYR S-Brake rendszerrel a szerelvény mindig irányítás alatt van és tartja az egyenest.
,,Az új szabadalmaztatott STEYR S-Brake fékrendszerünkkel valódi versenyelőnyhöz jutunk a konkurenciával szemben. A rendszer nem csak a biztonságot növeli, hanem a gépkezelőt is tehermentesíti nehéz körülmények között. – nyilatkozta Hans-Werner Eder a STEYR termékmarketing EMEA régiójának igazgatója.
Automatizált biztonság
A STEYR S-Brake rendszert az S-TECH 700-as monitoron keresztül lehet aktiválni a használat közben bármikor, működéséről pedig zölden világító pótkocsi szimbólum tájékoztat. A rendszert kikapcsolni csak álló helyzetben lehetséges, ilyenkor szürke pótkocsi szimbólum jelzi az állapotot. Amennyiben az S-Brake funkció aktív, a rendszer folyamatosan figyeli és elemzi a menettulajdonságokat. Ahogy a gépkezelő lassít a traktor tempóján a multikontroller kar, vagy a gázpedál segítségével az S-Brake kiszámítja a pótkocsi lassításához szükséges fékező erőt. Ez a váltó behajtási oldalán lévő lendkeréken elhelyezett nyomatékmérő szenzor és a motorvezérlő adatainak aktív elemzésével valósul meg. A traktor és a pótkocsi lassítása a vontatott járműre precízen adagolt féknyomással valósul meg, ezzel stabilan tartva a szerelvényt. Az aktivált S-Brake rendszer 35 km/óra sebességig képes beavatkozni. A felső korlátot annak figyelembevételével határozták meg, hogy a gépkezelő képes legyen a sebességét a forgalomhoz igazítani az üzemi fék használata nélkül. Amennyiben 35 km/óra alatt az S-Brake rendszernek sűrűn be kell avatkozni, arról a gépkezelőt hang és fényjelzés is tájékoztatja. Egyéb esetben a fék impulzus jelleggel működik és minden 5 másodperc működés után apró szünetet tart, hogy elkerülje a pótkocsi fékek túlmelegedését és a nem megfelelő fékhatás kialakulását.
Nagy segítség alacsony költséggel: Új gépekhez és utólagos beépítési lehetőséggel
A STEYR S-Brake opció elérhető minden új CVT 6185 és CVT 6240 közötti traktorra, melyek gyárilag légfék berendezéssel vannak ellátva, mindössze 486 EUR+ÁFA áron. Azonban minden STEYR CVT 6185 és CVT 6240 közötti traktor, amely megfelel az Európai Tractor Mother Regulation (TMR) szabványnak utólag is felszerelhető az S-Brake rendszerrel. Az S-Brake rendszer 2019 év elejétől opcióként elérhető az új gépekhez.