2005 – 2012
Az új fülke-csillapító rendszer forradalmasítja a kezelői komfortot
A nemzetközi terjeszkedés tovább folytatódott, a ROTTNE forwarderek és harveszterek már a világ minden részére eljutottak. Megérkezett a harveszterek legújabb – és máig legnépszerűbb – családtagja: a H11.
Nincs megállás a kezelői környezet fejlesztésében: 2007-ben a ROTTNE „Comfort Line” néven elsőként mutat be lengés-csillapító rendszerrel ellátott fülkéjét. Az eredetileg a Forwarderekre fejlesztett rendszert később már a harvesztereknél is alkalmazzák. A fülke rezgései és ütései jelentősen csökkentek, a kabin zajszintje messze elmarad egy átlagos személyautóban érzékelhető zajszinttől, a daruval végzett munka és a terepen történő haladás jóval gördülékenyebbé, még inkább pilóta-baráttá vált.
2012-től napjainkig
B-, C- D-, illetve E- generáció.
A piaci igények változását követve további forwarder-modellek jelentek meg. A gyérítések új kompakt specialistája az alig 2,5 méternél is keskenyebb, 10 tonnás F10D lett.
Az új F20-as „nagytestvér” pedig a véghasználatok utolérhetetlen óriásaként lépett színre.
Erős, erősebb, ROTTNE H21D
A H20-as ROTTNE harveszter 2001-es sikeres bevezetése óta folyamatosan fejlődött, de 13 évvel később már nyugdíjba vonult. Helyét a világ máig legnagyobb gumikerekes harvesztere vette át: a ROTTNE H21. A véghasználatok királyával, annak 300 lóerős motorjával, 27 tonnás tömegével és 33 tonnaméteres darujával nincs, aki felvehetné a versenyt.
A forwarder- és harveszter-gyártás élvonalába tartozni azonban csak folyamatos fejlesztésekkel lehet. A ROTTNE-nél a legyártott gépek több millió üzemórányi tapasztalatait beépítve számos alkotóelem fejlesztése folyik napjainkban is. A kényelmes még kényelmesebb, a takarékos még takarékosabb, a hatékony még hatékonyabb, egy szóval a jó még jobb lesz.
E-sorozat:
A 2022-től folyamatosan piacra kerülő „E”-sorozatú gépek újításai közül kiemelkedik a „Crane Assistance” elnevezésű opció. Ezzel a modern vezérlési módszerrel a kezelőkarok jelentése választható: a hagyományos nagygém „fel/le”, teleszkópgém „ki/be” metóduson kívül választható a térbeli irányoknak megfelelő módozat is. Ebben az esetben a kezelő egyetlen kar egy irányban történő elmozdításával „kérheti” a darut pl. egy „HORIZONTLISAN ELŐRE”, vagy „VERTIKÁLSIAN FELFELÉ” történő mozgásra. Egy ilyen művelet akár 2-3 vagy akár 4 munkahenger összehangolt működtetését jelenti, amit a gép elektronikája állít össze. Az új vezérlés lényegesen könnyebben elsajátítható, de talán ennél is nagyobb erénye, hogy az érzékelt végállásoknál elektronikusan csillapítja a daru-részek sebességét, így a végállások elérésénél tapasztalható „felütközésekből” eredő kopások teljes mértékben kiküszöbölhetőek – a gép szervizigénye csökken, élettartama jelentős mértékben növekszik.
Környezetvédelem
Mindannyiunk közös felelőssége és érdeke természeti értékeink megőrzése. Ez a törekvés hatja át a ROTTNE üzemek mindennapjait is. Az csupán a jéghegy csúcsa, hogy 2019-től már csak a legmodernebb Tier-V besorolású motorok kerülnek beépítésre.
Immár minden gép HVO-val, azaz hidrogénezett növényi olajjal is üzemeltethető. A HVO egyfajta biodízel, amely kémiailag azonos vagy nagyon hasonló a fosszilis dízelüzemanyaghoz. Ez azt jelenti, hogy a fosszilis dízel teljes mértékben pótolható. A ROTTNE készen áll!
Igény esetén a gépeket biológiailag lebomló olajokkal töltik fel. A tömlők cseppmentes cseréje vákuumszivattyúval biztosítható. A 8-kerekes forwarderek különösen alacsony talajnyomást gyakorolnak a kényes erdei talajra.
Különféle festékrendszerek átfogó tesztelése után a gépek a legkevesebb oldószert igénylő Polane fényezést kapnak.
2017-óta minden gép élő kapcsolatban marad a gyárral. A Rottne Connect segítségével éjjel-nappal hozzáférhetők a géppel kapcsolatos adatok. Szükség esetén a gyár specialistái ennek segítségével lépnek kapcsolatba a géppel és nyújtanak támogatást a hibakeresésben, javításában.