NEMCSAK ERŐS, DE GAZDASÁGOS IS
Az F18 a második legnagyobb ROTTNE forwarder. Véghasználatok erős és masszív kihordója. A 18 tonnás teherbírású gép még nagyobb szállítási távolságok esetén is rendkívül gazdaságos. A 710-es vagy 750-es gumik – szükség esetén track-kel kiegészítve – kellően alacsony talajnyomást biztosítanak még rakott jármű esetén is. Az F18D igény esetén szélességben állítható rakoncákkal is felszerelhető (Wide Load), így a rakfelület keresztmetszete 4,8 m2-ről akár 5,9 m2-re növelhető.
A Rottne F18 278 lóerős motorja megfelelő erőforrás ahhoz, hogy jellemzően alacsony üzemi motorfordulatszámon üzemeltetve alacsony fogyasztási adatokat produkáljon. 26 tonnás vonóereje a legnagyobb kihívások közepette is elegendő a gépóriás gördülékeny haladásához.
Az RK 160 daru 8,5m vagy 10 méteres kinyúlással rendelhető. A védett tömlővezetés nem csak a gémen belüli, hanem a gém vége és a rotátor közötti kritikus szakaszra is vonatkozik, így lényegében kizárt a tömlősérülések miatti leállás.
Tágas, egy átlagos személyautó zajszintjénél is csendesebb, akár 10-12 órás műszak során is kényelmes fülkéjéből remek kilátás nyílik nem csupán oldalra, hanem ívelt szélvédője miatt felfelé is. Az F18 forwarderhez is rendelhető Comfort Line integrált fülke-csillapító rendszer teljes kezelői komfortot biztosít.
A ROTTNE D5 vezérlőrendszer egyéni beállítások lehetőségével támogatja a gépkezelő tökéletes munkavégzését. Természetesen nem hiányzik az opciós listából a tolólap, a bogie-lift, a darumérleg vagy az állófűtés sem.